Fricamping,  Närke

Örebrotrakten

Jag hade köpt biljetter till Pernilla Wahlgrens show på konserthuset i Örebro. Majk ville verkligen inte göra mig sällskap. Pia ställde så klart upp.

När vi kom fram till Örebro var Pia och Stefan redan där. Då de hade dykt upp före klockan sex fick de även betala p-avgift. Hela fem kronor. Vi, som dök upp efter 18, fick stå helt gratis på samma gata intill Wadköping där vi hade övernattade i somras. Toppenplats, toppenpris! Efter lite bubbel och skvaller ringde Pia efter en taxi och hon och jag åkte till konserthuset i Örebro för en jättetrevlig show. Några timmar senare tog vi en taxi tillbaks (och låg hela tiden bakom bussen från centrum till Wadköping). Vi umgicks några timmar innan vi tog natt på den stillsamma villagatan.

Morgonen efter bestämde vi oss för att åka upp till Ånnaboda. Det var mycket människor och bilar i rörelse uppe på fridluftsområdet. Vi valde att ställa oss längst ner på den parkering som ligger längst bort från området. Efter några timmar i solen tog vi en promenad, via campingen, ner till sjön.Snön gnistrade, grillarna rök och vart man än vände sig dök det upp nån på skidor. Vi vandrade längst sjökanten upp i skogen och kom fram till våra husbilar på en bakväg. När vi gick in på parkeringsområdet, via en annan infart, såg vi campingförbudsskylten (den finns inte vid den infart vi timmar tidigare hade valt), men nu var det för sent att förflytta oss. Vi hade druckit både bubbel, öl och vin. Hellre felparkeringsböter än fyllekörning, eller hur?

Vi åt lite middag var för sig innan vi åter sammanstrålade för tärningsspel, frågesport (där den som svarade fel fick äta gelegodisar med konstiga (!!!) smaker) och vår sedvanliga music quiz långt in på natten.

Dagen efter en händelselös natt på en öde parkering, satt vi ytterligare några timmar ute i solen innan vi, rullade ner för berget och återvände hem. En härlig helg var till ända.